Wine

Un riposizionamento necessario e fortemente voluto per un’azienda che da decenni opera a livello nazionale, nella produzione e distribuzione di vino.
Un portfolio di prodotti elevatissimo in cui la qualità è costantemente assicurata per un’offerta indirizzata a tutte le fasce. La sfida è stata quella di trovare una grafica in controtendenza con la variegata immagine precedente. Una rottura con conseguente rinnovamento del brand, a partire dal logo, che comunicasse un’unità di marca pur all’interno dell’ampia gamma offerta. Riconoscibile anche sugli scaffali della grande distribuzione.

––

A necessary and strongly desired repositioning for a company that has been operating nationwide for decades, in the production and distribution of wine.
A huge portfolio of products in which quality is constantly ensured for an offer addressed to everyone. The challenge was to find a style in contrast with the variegated previous image. A break with the consequent renewal of the brand, starting from the logo, which communicates a brand unit even within the wide range offered. Recognizable even on the shelves of large retailers.

Project details

Author

Air de Créativité

Client

Nicolini Wines

What

Rebranding and labels design

Project location

Italy

Share
Translate »